11 Aralık 2011 Pazar

ARAP BAHARI VE USA AVM

ARAP  BAHARI VE  USA  AVM
DR.CEM  ŞAHAN
                                                                     Ve dedem bir çiftçiydi
ne nesebi vardı ne de şeceresi!

            Ortadoğuda  eğitim  hala  parasızdır.
            Sağlık  hala piyasalaşmamıştır.
            Suriye  sokaklarında, bufolo  soslu hamburger  yoktur.
            Şam’da  fast-foodlar  rağmet  görmez.
            En  küçük  ilçelerde mavi-beyaz Fransız  marketleri yoktur.
            Ortodoğu’da  çocuklar  hala  Belçika  şekerlerini  yemezler.  Sabahları  annennelerinin yaptığı  reçeli, somona  bulaştırarak  yerler.
Kibile  tabiat  tanrısıdır mitolojide.
Ancak öncelikle  toprağın  bereketini  simgeler.
Ortadoğu’da  topraklar  hala  genetiği  değiştirilmiş  tohumlar  ile  tanışmamıştır.
Tek  kullanımlık Minsoto  tohumlarını  tanımaz   çiftçileri  bu  toprakların.
1970'lerden başlayarak Mavi Küf hastalığı bahane edilerek Türkiye'nin tütünü, sonra benzer bahanelerle Türkiye'nin pamuğu, sonra pancarı yok edilmiştir cümlesini  pek  anlamaz  onlar.
Sümer Mitolojisinde Ea-Oannes (su evi anlamındadır) tanrısı su kenarında yaşar insanlara güzel sanatları şiir ve güzel konuşmanın temeli olan edebiyat müzik ve tarım öğretir..
Hala  Ea-Oannes’in  hayaleti  dolaşır  Filistin  sokaklarında.
Hala  anti-emperyalisttir  Ortadoğu..
400 milyon  insanın  kredi  kartları  yoktur.
AVM leri  yoktur kentlerin.
Hala  biraz  zencidir,
Yoksuldur,
Tüketememektedir,
Ortadoğu..
Biraz  Edward  Said’tir,
Biraz Nazım Hikmettir,
Biraz  Mahmud  Derviştir.

……………..
Mahmud  Devişin  Kimliğidir  Ortadoğu:
Kaydet!
Arabım
Kartımın numarası ellibin
Çocuklarımın sayısı sekiz
Dokuzuncusu da yolda
yaz sonunda burda!
Kızıyor musun?
Kaydet!
Arabım
Taş ocağında çalışıyorum emekçi yoldaşlarımla
Çocuklarımın sayısı sekiz
Ekmeklerini
taştan çıkarıyorum
giysilerini ve defterlerini!
Sadaka dilenecek değilim kapında
Konağının girişi önünde
küçük düşürecek değilim kendimi!
Kızıyor musun?
Kaydet!
Arabım
Adım var yalnız, yoktur soyadım
Öfkeden köpürerek yaşayan
en sabırlı insanıyım bu diyarın
Zamanın doğuşundan
yılların başlamasından
selvilerden, zeytinlerden
otların yeşermesinden
daha eskiye uzanır köklerim!
Karasaban süren bir ailedendir babam
soylu efendilerden değil
Ve dedem bir çiftçiydi
ne nesebi vardı ne de şeceresi!
Kitap okumaktan evvel
güneşin yükselişiydi bana öğrettiği
Evim bir korucu kulübesi
dallardan ve kamışlardan
Rahatlatıyor mu seni bu durumum?
Adım var yalnız, yoktur soyadım..




           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder