KUTULANMIŞ ÇOCUKLAR
DR.CEM ŞAHAN
Yaşam, apartman dairelerine sıkışmış,
Bahçeler, parklar, ormanlar,
Oyun alanları yok oluyor.
Bahçe kültürü,
Ormanda yapılan geziler yerlerini,
Kapalı mekanlarda,
Yapay oyunlara/oyuncaklara bırakıyor.
Elektronik bağımlısı yeni bir kuşak yetişiyor
TV çocukların 3-4 saatini alıyor.
Bilgisayar bir o kadar.
Çocuklar en çok evi,
Kapalı alışveriş merkezlerini seviyor.
Yaratıcı oyunlar yerini,
Yaratılan oyunlara bırakıyor.
………..
Çocuklarımız Doğa yoksulluğu ile yetişiyor.
Kelebekleri tanımıyor.
Gelişim evrelerini bilmiyor.
Gökyüzünün farkında değiller.
Ay’ın Halleri sadece kitap sayfalarında.
Toplum, okul, aile çocuklara, doğrudan doğa deneyimlerinden uzak durmayı öğütlüyor.
Doğa ile çocuklarımız arasındaki bağ zedeleniyor.
Çocuklarımız doğaya yabancılaşıyor.
Çocuk obezitesi, bağımlılıklar, dikkat eksikliği, hiperaktivite, depresyon artıyor.
Hayatın Pazar alanına dönüştürüldüğü kentlerde, doğa ile küsmüş, bir kuşak yetişiyor.
Melike ile doğayı yaşayacağız.
Ve doğanın son çocuklarını çoğaltacağız.
*Denizde, çamurdan kaleler, şatolar yapacağız.
*Akşam karanlığında ateş böceği toplayacağız.
*Ladik ormanlarına gidip, bir ağacın altında saatlerce oturacağız.
*Vezirköprü’de bir ağacı evlat edineceğiz.
*Kelebekleri gözleyeceğiz. Tırtıla alkış tutacağız.
*Alaçam’da kamp kuracağız.
*Bafra’da kuşları gözlemleyeceğiz.
*Tüm ağaç ve bitki yapraklarını toplayıp, defterimize yapıştıracağız.
……….
Bilim,
Doğal yaşam çevresinin kaybolmasının ya da erişilebilir olduğu durumlarda bile doğayla bağlantısının kopmasının insan sağlığı ve çocuk gelişimi üzerinde büyük etkileri olduğunu düşünüyor.
Hatta, doğa ile ilişki düzeyi, sağlığımızı nerede ise, hücresel düzeyde etkiliyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder